.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پدر علم بيوشيمي به خاك سپرده شد

پروفسور رضا ارشدي پدر علم بيوشيمي و صاحب كرسي شيمي عالي دانشكده سلطنتي لندن طي مراسمي در زادگاهش روستاي خزاق از توابع شهرستان كاشان به خاك سپرده شد.

رئيس اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان كاشان گفت: پروفسور ارشدي علي‌رغم برخورداري از رتبه والاي علمي در عرصه‌هاي بين المللي، بسيار ساده زيست و متخلق به اخلاق اسلامي بود.

محسن عبداللهي با تشريح ابعاد علمي و شخصيتي اين دانشمند فرهيخته و سختكوش افزود: پروفسور ارشدي تمام زندگي خود را وقف تحقيق و نشر علم در ميان دانشجويان ايران و سراسر جهان كرد.

وي با اشاره به طرح مقالات اين دانشمند در سمينارها و همايش‌هاي بين‌المللي تصريح كرد: ارشدي هميشه به ايراني بودن خود افتخار مي‌كرد و امروز اين سرزمين فرزند بزرگي را از دست داده است.

پروفسور رضا ارشدي از سال 1349 به عضويت هيئت علمي دانشكده شيمي دانشگاه تبريز درآمد و در سال 1352براي ادامه تحصيل به انگلستان رفته و طي چهار سال موفق به اخذ مدرك دكترا از دانشگاه ليورپول شد و تا سال 1363 در اين كشور تدريس مي‌كرد.

ارشدي سال‌هاي 63 تا 66 در دانشگاه كاشان و مركز استاندارد ايران مشغول به تدريس و فعاليت بود كه با عزيمت دوباره به انگلستان طي مدت 22 سال، تحقيقات خود را در دانشگاه‌هاي ناتينگهام، ليورپول و امپريال كالج لندن ادامه داد.

آخرين تصميم او براي تاسيس يك بنياد علمي در ايران با مرگش ناكام ماند.

مراسم تشييع و خاكسپاري پروفسور رضا ارشدي كه هفته پيش بر اثر بيماري گوارشي دار فاني را وداع گفت با حضور مسئولان، دانشگاهيان، فرهيختگان و مردم خزاق كاشان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.